maanantai 25. tammikuuta 2016

Maata näkyvissä

Olen lähellä tavoitettani.

Joulun jälkeisen painonlisäyksen jälkeen olen päässyt jälleen hyvään vauhtiin miinusmerkkisellä tiellä. Tuntuu käsittämättömän hyvältä. Vatsalaukkuni on pieni, sillä ruokamäärät ovat pienet. Samalla olen huomannut, että syötyäni puuroa, salaattia ja keittoja päivittäin, vähänkin kiinteämmät ruuat aiheuttavat nipistelyjä vatsassa. Tätä aiheuttavat salaateissa olevat lihat ja ruisleipä. Nipistely ei ole pitkäaikaista, mutta ilmiö toistuu näitä ruoka-aineita syödessäni ja syy on tietenkin se, että vatsan on työlästä pilppoa ruokaa. Kyse ei ole ruoka-aineallergioista, sen olen jo selvittänyt. Lihaa välttelen, mutta ruisleivästä en luovu!

Tunne on tuttu urheiluajoiltani, jolloin usein kilpailukauden aikana en pystynyt syömään lihaa oikeastaan lainkaan. Koska lihassa proteiini on urheilijan kannalta parhaassa muodossa, oli selvää että harjoittelukaudella halusin lihaa syödä. Syksyllä sitten aina opettelin ”sietämää” lihaa, ja kyllähän se onnistuikin. Toki sisäelimet joutuivat joka syksy tähän jumppaan ja varmasti omalla tavalla niitä myös koeteltiin, mutta urheilun eteen olin valmis sen tekemään. Nykyään huomaan, kun tätä urheilun pakkoa ei enää ole, pitäväni enemmän kasvispohjaisista ruuista. Kala tekee poikkeuksen, sillä kalaa rakastan – ja erityisesti kraavia kalaa.

Liikunta on kuulunut joka viikkoiseen ohjelmaani, ja olen toteuttanut myös ”ikäviä” kuminauhajumppia. Cambridge-ohjelman sivuilta löytyy Youtube-video tästä jumpasta, joka toimii erinomaisena kaverina jumppaa tehdessä. Siinä valmentajanani toiminut Annika, kertoo tapahtuvan jumpan samaan aikaan, kun videon jumppaaja suorittaa tehtävät liikkeet. Näin ei tarvitse itse miettiä jumpan sisältöä, kun ohjaajat sen kertovat ja näyttävät.

Uskon tavoitteeni täyttyvän muutaman viikon sisällä. Sitä ennen tiukka linja jatkuu.
Ihania pakkaspäiviä toivotellen!

Ringa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti